Oportunitati de Afaceri prin Camera de Comert si Industrie a Romaniei

Evenimente

Conferința Națională din România specializată in Vânzare / Cumpărare Afaceri.

Invitație

Avem plăcerea de a va invita la prima Conferința Națională din România specializată in Vânzare / Cumpărare Afaceri.

În cele 2 zile pline de informații şi idei despre Strategia de Ieșire dintr-o Afacere, şi implementarea acesteia vor avea cuvântul 16 Speakeri de renume în domeniu, din România, Europa şi SUA.

DESCRIEREA PROGRAMULUI


După crearea și creșterea unei afaceri, transferul este a treia etapă crucială din ciclul său de viață. Aceasta implică probleme juridice complexe, dar este vorba și despre evaluare, găsirea unui nou proprietar și transferul conducerii companiei. Este un proces îndelungat care are nevoie de o pregătire temeinică. Prea multe companii viabile se închid din cauza atenției insuficiente a acestor probleme. Și odată cu ele se pierd multe locuri de muncă importante pentru mediul economic.

O atenție sporită a fost acordată încurajării creării de noi afaceri, dar este important să se asigure continuarea și creșterea întreprinderilor viabile existente, gata create. Factorii de decizie uită adesea că lansarea unei noi firme nu este singura cale de a asigura locuri de muncă sustenabile.

Prin acest eveniment, ne propunem să atragem atenția specialiștilor din economia românească asupra aspectelor multiple și complexe ale transferului de afaceri. Oamenii de afaceri trebuie să înțeleagă ce înseamnă strategia de ieșire pentru compania lor si cum poate fi aceasta evaluată în mod benefic.

Nu în ultimul rând, prin cumpărarea unei afaceri profitabile existente se pot face încasări din prima zi, oferind noilor proprietari șansa de a se adapta la un concept dovedit și o bază de clienți deja consacrată.

Toate acestea vor fi regăsite în acest eveniment inovativ, pentru prima dată în România, organizat împreună cu organizații și speakeri cunoscuți la nivel european și internațional.

Vom dedica aceste zile specialiștilor precum: avocați, notari, evaluatori, oficiali din anumite industrii, dar și potențialilor cumpărători sau vânzători ce doresc să cunoască mai multe despre modul de dezvoltare și transfer al afacerilor.

Informația practică, bazată pe experiență, susținută de concepte teoretice considerăm că reprezintă cartea de vizită a acestui eveniment internațional, în premieră în România.

AGENDA BUSINESS TRANSFER CONFERENCE


Vineri, 8 Noiembrie – Camera de Comert și Industrie a Romaniei, Amfiteatrul Albastru 
14:00 – 15:30 – Subiectele Abordate
– Ecosistemul Transferului de Afacere
Exemple de bune practici:
– Centrul de politici pentru întreprinderi și IMM-uri – Croatia
– Centre de Reempresa de Catalunya – Spania
15:30 – 16:00 – Pauză de cafea
16:00 – 17:30 – Vânzarea Imobiliară ca Afacere
– Evaluarea Afacerii
– Partea legală a Transferului de Afacere
17:30 – 18:00 – Sesiune de întrebări
18:00 – 19:30 – Networking cu degustare de vin

Sâmbătă, 9 Noiembrie – Camera de Comert și Industrie a Romaniei, Amfiteatrul Albastru
09:00 – 09:30 – Welcome coffee
10:00 – 11:30 – Subiectele Abordate:
– Oportunități de creștere a afacerilor oferite de Comisia UE
– Barierele psihologice în transferul de afacere
11:30 – 12:00 – Pauză de cafea
12:00 – 13:30 – Prezicerea succesului succesiunilor, transferurilor de proprietate și achiziții
– Model de Afacere ca Franciză
– Despre vânzarea afacerilor în SUA
13:30 – 14:00 – Sesiune de întrebări
14:00 – 15:30 – Networking cu degustare de vin

Participarea la acest eveniment se poate face după înregistrarea si plata a 85 lei / zi, prin intermerdiul website eveniment: www.btc.trade-x.ro/ro/tickets/

Vă așteptăm la BTC București 2019!

Camera de Comerț si Industrie Brașov
Silviu Costea
Președinte

TradeX – Transfer Afaceri
Dan Crivat – COO

Invitație - Misiune Economică în Japonia, 10-17 noiembrie 2019, Tokyo și Osaka

Stimată doamnă/Stimate domnule,

Avem plăcerea să vă informăm că în perioada 10-17 noiembrie 2019, Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) va organiza o Misiune Economică în Japonia, acţiune ce va include o serie de întrevederi de afaceri la Tokyo și Osaka.

Obiectivul acestei misiuni economice este facilitarea accesului pe piața din Japonia a companiilor românești și intensificarea comerțului de mărfuri și servicii, având în vedere și intrarea în vigoare a Acordului de Parteneriat Economic Uniunea Europeană – Japonia de la începutul acestui an.

Conform agendei preliminare, Misiunea Economică va cuprinde întrevederi la nivelul Camerei de Comerț a Japoniei și Osaka, cu reprezentanții JETRO (Organizația de Comerț Exterior a Japoniei), Guvernul Metropolitan Tokyo/Centrul de dezvoltare al afacerilor și Centrul de cooperare industrială EU-Japan.

Având convingerea că această inițiativă reprezintă un mijloc eficient pentru a vă extinde activitatea comercială pe această piață extra-comunitară importantă, vă invităm să faceți parte din grupul oamenilor de afaceri ce vor participa la misiunea economică.

Pachetul de participare este în valoare de 4700 euro (fără TVA) și prevede : zbor București-Tokyo și retur la clasa economic, transferuri interne, cazare la hotel de 5*, bilet tren rapid pe ruta Tokyo-Osaka- retur, servicii de traducere.

Subliniem faptul că valoarea pachetului are caracter informativ și poate suferi modificări ulterioare.

Forma actuală a agendei poate fi regăsită mai jos.

Mai multe detalii aici

Invitație Seminar Managementul plăților în afacerile internaționale, 14-15 noiembrie 2019

Pentru a reuşi într-o piaţă globală, în condiţii de concurenţă crescută, exportatorii trebuie să ofere condiţii de plată atractive, utilizând însă metode de plată corespunzătoare/sigure (minimizarea riscului şi păstrarea clientului). Multe din firmele româneşti acţionează în comerţul internaţional atât de pe poziţie de exportator, cât şi de importator, de aceea va fi subliniat modul diferit de abordare pe care îl are o firmă românească atunci când intenţionează să intre într-o tranzacţie cu un partener extern, în funcţie de rolul pe care îl va juca in respectivul business. Opţiunea în contractul extern pentru o anumită tehnică de decontare, trebuie corelată şi cu condiţia de livrare, documentele comerciale şi finaciare, solicitarea sau nu a unei scrisori de garanţie bancară, etc. Seminarul prezintă caracteristicile modalităţilor de plată utilizate în decontarea operaţiunilor de export – import, precum şi criteriile care stau la baza selectării celei mai avantajoase soluţii. De asemenea, se vor explica metodele prin care o tranzacţie cu risc potenţial poate fi transformată într-o tranzacţie sigură pentru ambii parteneri comerciali.
ORGANZATORI: Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) şi Institutul Bancar Român (IBR).
PUNCTE CHEIE
Comerţul internaţional incumbă un anumit spectru de riscuri care determină incertitudini în setarea graficului de plăţi între exportator şi importator, deci:
  • exportatorii vor să primească plata cât mai curând posibil, preferabil chiar în avans (pentru importatori orice plată este o „donaţie” până când mărfurile sunt primite);
  • importatorii vor să primească marfa cât mai curând, dar să întârzie plata, de preferinţă până când mărfurile sunt valorificate şi generează venituri (pentru exportatori orice livrare este o „donaţie” până când se efectuează plata).

CONŢINUT

  • Introducere în tranzacţiile comerciale internaţionale;
  • Scopul şi aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor; impactul INCOTERMS asupra contractului comercial internaţional;
  • Documente comerciale şi financiare utilizate în comerţul internaţional – caracteristici, beneficii suplimentare care pot fi obţinute prin utilizarea lor;
  • Acreditivul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri; controlul documentelor în utilizarea acreditivului documentar, avantaje/dezavantaje, Publicaţia nr. 600 a ICC, privind acreditivele documentare;
  • Incasso-ul documentar: concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri; căi şi metode de atenuare a riscului de neplată la incasso, Publicaţia nr. 522 a ICC, privind incasso-urile documentare;
  • Scrisoarea de garanţie bancară: concept, elemente; tipuri de scrisori de garanţie bancară utilizate în operaţiunile de export-import, Publicaţia nr. 758 a ICC, privind garanţiile la cerere;
  • Sesiuni de întrebări şi răspunsuri (interactiv, pe parcursul seminarului)

Obține certificatul emis de IBR şi CCIR, cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs)!

Tarif de participare: 1.365 lei / participant (fără tva).

Ami multe detalii aici.

CCIR invită la dialog oamenii de afaceri care întâmpină dificultăți generate de Brexit

CCIR  a lansat o platformă electronică de informare și dialog, destinată mediului de afaceri pus în fața uneia dintre cele mai importante provocări: Brexit-ul. Platforma are ca scop intermedierea și rezolvarea problemelor comunității de business din România, apărute în urma Brexit-ului. Schimburile comerciale dintre România și Marea Britanie se ridică la peste 4,6 miliarde de euro, în țara noastră activând 5781 de companii cu participare britanică

Președintele CCIR, Mihai Daraban:

„Marea Britanie este pe locul cinci ca destinație a exporturilor românești. Este una dintre puținele țări aparținând grupului G20 cu care România înregistrează excedent comercial. Pe data de 29 martie a.c. am lansat o platformă electronică prin care oferim mediului de afaceri posibilitatea de a ne adresa întrebări legate de acest subiect, urmând ca noi să oferim răspunsuri în cel mai scurt timp posibil”.