Punte de legătură între comunitatea de afaceri și autoritățile centrale, Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) reiterează necesitatea elaborării și implementării de politici publice și acte normative adaptate la realitățile comunității de afaceri. Asigurarea predictibilității, a transparenței, garantarea stimulării inițiativei antreprenoriale și atragerea de investiții autohtone și străine sunt aspecte care vor conduce la dezvoltarea României și consolidarea poziției strategice a acesteia pe plan global.

Plecând de la aceste necesități și, implicit, din rațiuni de politică economică și socială, etică a afacerilor, dar și de viziune a (re)integrării în matricea europeană și globală, CCIR pledează pentru un nou Cod comercial în România anului 2021.

În acest context, alături de Casa de avocatură Piperea & Asociații, CCIR organizează în ziua de 23 septembrie 2021, o primă conferință de specialitate prin care își propune să dezbată utilitatea unui nou Cod comercial român. Evenimentul va avea loc la sediul CCIR Business Center, Sala Aurel Ghibuțiu, cu începere de la ora 10.00, conform agendei anexate.

Participanții la dezbatere sunt oamenii de afaceri, profesioniștii dreptului comercial și ai procedurilor de insolvență (magistrați, avocați, juriști de afaceri, practicieni în insolvență, executori judecătorești, notari etc.), economiști, evaluatori, contabili, instituții de credit, instituții bugetare, furnizori de utilități, reprezentanți ai salariaților, experți în politici publice, camere de comerț și asociații profesionale.

Temele principale ale dezbaterii:

Codul comercial ca instrument de politică economică și socială

  • Continuitatea economică, relaționarea, interconectivitatea în afaceri și echilibrul contractual
  • Reziliența si flexibilitatea întreprinderii
  • Capitalul, responsabilitatea, concurența și inovația
  • Prevenția și combaterea excepționalismului economic și juridic

Întreprinderea ca realitate economică și juridică

  • Asociere la risc, acționari și acționari indirecți
  • Moralizarea întreprinderii, misiunea sa economică, socială și culturală
  • Comercianții – reconceptualizare și instituționalizare; persoane fizice, persoane juridice și entități fără personalitate juridică, titulare ale întreprinderilor
  • Rolul și funcționalitatea registrelor comercianților și ale organizațiilor lor profesionale
  • Obligațiile profesionale ale comercianților – contabilitate, fiscalitate, concurență, protecția consumatorilor
  • Instrumentele juridice ale întreprinderii și obligațiile sale extra-contractuale
  • Piețele și entitățile reglementate (piață de capital, asigurări, bănci)
  • Titluri comerciale de valoare
  • Prevenția și tratamentul insolvenței.


Vă rugăm să ne confirmați participarea prin completarea formularului online până la data de 17 septembrie 2021:

Contact și detalii: Cristina Ionescu, Director Direcția Strategii, Politici și Proiecte, tel. 021.319.01.00, 0721.215.585.