Întâlnire de lucru între Raed Arafat, șeful Comitetului Național pentru Situații de Urgență și Ionel Gagu, Președintele – Director General al ROMEXPO

Președintele – Director General al ROMEXPO, domnul Ionel Gagu, a avut joi, 20 mai, o întâlnire de lucru cu domnul Raed Arafat, Secretar de Stat, Șef al Departamentului pentru Situații de Urgență.

Întrevederea a avut ca obiectiv principal discutarea calendarului măsurilor de relaxare și organizarea de expoziții specializate, respectând condițiile de siguranță sanitară, în Centrul Expozițional ROMEXPO.

În cadrul discuției, Președintele ROMEXPO a adus în prim plan faptul că activitatea de organizare a expozițiilor specializate joacă un rol esențial în procesul de redresare economică, prin conectarea experților și efectul de multiplicare în sectoare și industrii. Mai mult decât atât, domnul Ionel Gagu a subliniat că expozițiile aduc numeroase beneficii atât pentru mediul de afaceri și participanți, cât și pentru comunitatea în care se desfășoară.

Domnul Secretar de Stat Raed Arafat a prezentat o propunere de calendar, elaborată de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, care are în vedere relaxarea etapizată a măsurilor în ceea ce privește organizarea de evenimente, specificând că Guvernul României face toate eforturile pentru ca cele mai afectate domenii să își poată relua activitatea. În același timp, acesta a precizat că revenirea la normalitate depinde de succesul campaniei de vaccinare și de incidența cumulată la nivel de localitate.

 

Propunerile autorităților pentru următoarele trei etape de relaxare sunt incluse și detaliate în Hotărârea CNSU 29/2021.

1 Iunie

  • activitățile să poată fi organizate și desfășurate în spații deschise, cu participarea a cel mult 1000 de persoane, cu asigurarea unei suprafețe minime de 2 mp pentru fiecare persoană;

1 Iulie

  • activitățile să poată fi organizate și desfășurate în spații deschise, cu participarea a cel mult 2500 de persoane, cu asigurarea unei suprafețe minime de 2 mp pentru fiecare persoană;

1 August

  • activitățile să poată fi organizate și desfășurate în spații deschise, cu participarea a cel mult 5000 de persoane sau fără limită de persoane, cu asigurarea unei suprafețe minime de 2 mp pentru fiecare persoană.

După această întrevedere, Președintele – Director General al ROMEXPO se arată optimist și crede că începând cu semestrul II, ROMEXPO își poate relua activitatea expozițională în pavilioane şi pe spațiile exterioare ale Centrului Expozițional, respectând legislația și recomandările autorităţilor.

„În orice scenariu, ne bazăm pe capacitatea de adaptare și reinventare și sperăm că promovarea produselor și serviciilor într-un cadru profesionist, fizic sau virtual, a rămas o prioritate pentru expozanți”, transmite Ionel Gagu, Președintele – Director General ROMEXPO.